Uwielbiam decupage, szydełko, haft i wszystko inne co zostało wykonane z pasją... Jeśli masz chwilkę, zapraszam Cię na handmade mamy na wychowawczym...

2013/09/12

Szydełkowanie krok po kroku X

Parę przydatnych informacji
Szydełkowanie w okrążeniach

Po pętelce oczątkowej zrobić 3 o. łańc. (lub podaną w opisie odpowiednią liczbę o. ) wkłuć się w pętelkę początkową i równocześnie przeciągnąć nitkę przez pętelkę znajdującą się na szydełku. W ten sposób zamykamy w kółeczko o. ścisłym zamykającym.

w kółeczku z oczek łańc. (tzn. obejmując wokół o. łańcuszka początkowego, czyli wkłuwać się w dziurkę w srodku) zrobic 6 o. ścislych. Dalej przerabiac o. ścisłe w okrążeniach, wkłuwając się stale w o. ścisłe poprzedniego okrążenia. W okręślonych odstępach (lub jak podaje opis wykonania) wykonac dwa o. ścisłe w 1 oczko poprzedniego okrążenia, aby powstała równomierna płaska lub wypukłaforma.

Przy większych częściach należy wykonac odpowiednio długi łańcuszek z o. łąńc. zamknąć w kółeczko o. ścisłym zamykającym. Następnie przejść do następnego okrążenia odpowiednią liczba o. zwrotnych łańc. Każde okrążenie zamknąć o. ścisłym zamykającym

 Poziome dziurki na guziki

W miejscu gdzie przewidziana jest dziurka omija się tyle oczek o. łańcuszkowymi, na ile ma byc szeroka dziurka.

 Tak wygladają oczka omijane oczkami łańcuszkowymi. W nastepnym rzędzie przerabiać dalej odpowiedni wzór, wkłuwając sie wokół lub w o. łańc.
....I pionowe
lewą część zostawia się nie przerobioną i wykonuje najpierw prawa stronę, tak wysoko w górę jak wysoka ma być dziurka. Potem zostawia się ta stronę i wykonuje oddzielna nitką lewą część do tej samej wysokości. Dalej przerabia się łącznie.

Pętelki
Na łańcuszku z o. łańc. wykonać 1 rząd o. ścisłych, lewa dłonią trzymać przy robótce tekturowy pasek (szer. od 1do 4cm), tak aby w 2 rz. po wkłuciu w o. ścisłe poprzedniego rzędu, mozna było szydełkiem przeciągnąć nitkę wokół tekturowego paska (strrzałka na rys.)

Pętelke wyciągnąć na wysokośc paska tektury, narzucić i przerobić obie petelki znajdujące się na szydełku.

Tak wygląda obraz oczek jeśli powtarzamy rz. 1 i 2

 Łączenie części śg. na okrętkę

części robótki ułozyć prawą stroną do prawej, dopasować brzegi wkłuć igłę blisko brzegu od tyłu do przodu, tak aby ująć oczka brzegowe obu części. Niezbyt mocno przyciągnąć nitkę aby szew pozostał elastyczny.
 .... stębnówką

części robótki ułozyć prawą stroną do prawej, dopasować brzegi, igłę wkłuć z tyłu oczka brzegowego od tyłu do przodu, wkłuć kawałek z powrotem od przodu do tyłu, wkłuć igłę znów kawałek dalej od pierwszego miejsca wkłucia. Przeciągnąć nitkę.

... o. ścisłymi zamykającymi

niewidoczne szwy na tylniej stronie robótki: nalezy ułozyć części robótki prawą do prawej, szydełkiem objąć obie części ciasno z tyłu o. brzegowego i przerobić o. ścisłe zamykające. Ozdobne szwy na wierzchu: ułozyć części lewą do lewej i przerabiać o. ścisłe lub półsłupki

Wzór zygzakowy

na początku rzędu zrobić 3 zwrotne o. łańc. 1 słupek w 1oczko poprzedniego rzędu.

po określonej liczbie słupków (zależnie od wymaganej szerokości zygzaka) na zygzak skierowany w dół przerobić razem 3 słupki (słupek przed słupkiem środkowym, słupek środkowy i słupek po słupku środkowym). Przy zamykaniu oczek powstaje zygzak skierowany w dół.

po określonej liczbie słupków (zależnie od wymaganej szerokości zygzaka) na zygzak skierowany w góręprzerobić razem 3 słupki w jednym miejscu wkłucia (słupek przed słupkiem środkowym, słupek środkowy i słupek po słupku środkowym). Przez dodawanie oczek powstaje zygzak skierowany w górę.
na końcu rzędu zrobić 2 słupki w ostatnie oczko poprzedniego rzędu.

Cała seria "Szydełkowanie krok po kroku" i prawa autorskie należą i pochodzą z Diana extra  Szkoła szydełka  !!!!!!
cały ten kurs jest" fotorelacją" z gazety "Szkoła szydełka"

3 komentarze:

  1. Za cienka w uszach jestem aby to pojąć :/ Ale miło popatrzeć na czyjeś starania wytłumaczenia :))))) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy9/17/2014

    Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń

Google+ Followers