Uwielbiam decupage, szydełko, haft i wszystko inne co zostało wykonane z pasją... Jeśli masz chwilkę, zapraszam Cię na handmade mamy na wychowawczym...

2013/07/12

Szydełkowanie krok po kroku IX

Wielokolorowe szydełkowanie

Na początku 1. czerwonego rzędu nawinąć nitkę, zrobić 1 o. zwrotne łańc. , 1 o. łańc, ominąć 1 o. ścisłe poprzedniego rzędu, nastepnie oczko poprzedniego rzędu zrobić 1 o. ścisłe, 1 o. łańć. Pozwt. od do na końcu rzędu zrobić 1 o. ścisłe

Na początku 2 czerwonego rzędu zrobić 1 o. zwrotne 1 o. łąńc. ominąć 1 o. ścisłe poprzedniego rzędu, wokół o. łańc. poprzedniego rzędu zrobić o. ścisłe,  1 o. łańc.  Powt. od do, na końcu rzędu zrobić 1 o. ścisłe.

 Od drugiego rzędu przesuwać wzór o. łańc. wypada nad o. ścisłym poprzedniego rzędu, a o. ścisłe jestwykonane wokół o. łańc. poprzedniego rzędu

 Zaczepienie nitki brzegu

Na końcu rzędu wyciągnąć pętelkę z nitki w nowym kolorze 

Odwrócić robotę, przerobić 1 o. zwrotne łańc., dalej przerabiać o. ścisłe i jednocześnie wrabiać koniec i początek nitki. Nie trzeba będzie potem zaszywać końców nitki

Zaczepienie nowej nitki w środku rzędu

Nitką w starym kolorze wykonać ostatnie oczka ścisłe, jednocześnie dołączając nitkę w nowym kolorze

Na ostatnie o. ścisłe narzucić nitkę w starym kolorze, wyciągnąć pętelkę, narzucić nitkę w nowym kolorze i przerobić nim obie pętelki znajdujące się na szydełku. W ten sposób powstaje czyste przejście kolorów

 .
W rzędach  nieparzystych wkłuwać się  w następne o. poprzedniego rzędu, wyciągnąć pętelkę w nowym kolorze i dalej szydełkować o. ścisłe. Nieużywaną nitke prowadzić z tyłu roboty wrabiając ją w co 2 o.

Wyrabianie używanej nitki z tyłu roboty

W rzędach parzystych wkłuwać w następne o. poprzedniego rzędu, wyciągnąć pętelkę w noym kolorze i dalej szydełkować o. ścisłe. Nieużywaną nitkę prowadzić dalej przed robotą, wrabiając ją w co 2. o.

Cała seria "Szydełkowanie krok po kroku" i prawa autorskie należą i pochodzą z Diana extra  Szkoła szydełka  !!!!!!
cały ten kurs jest" fotorelacją" z gazety "Szkoła szydełka"

3 komentarze:

  1. Pooglądałam i ... wolę malować:-))))))) ale szydełkowanie mi się podoba! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, do malowania potrzebny jest talent, którego nie posiadam :)) a szydełko to tylko troszkę nauki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy8/05/2014

    Bardzo podoba mi się co piszesz o sobie! Trzymaj tak dalej. Ja jestem osobą "młodą inaczej", jak mawiam! Kocham wszelkiego rodzaju robótki ręczne. Niesamowita frajda! A jeszcze większa frajda zarazić tym kogoś drugiego! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Google+ Followers