Uwielbiam decupage, szydełko, haft i wszystko inne co zostało wykonane z pasją... Jeśli masz chwilkę, zapraszam Cię na handmade mamy na wychowawczym...

2013/05/30

Szydełkowanie krok po kroku VIII

Zaokrąglenie wycięcia dekoltu i pachy we wzorach słupkowych

Pierwsze oczka poprzedniego rzędu omijać oczkami ścisłymi zamykającymi (liczba wg opisu lub własnego obliczenia formy wykroju)

jako przejście zrobić 1 lub odpowiednia liczbą oczek ścisłych

Wykonujemy odpowiednia liczbę razy następne wyższe oczko czyli półsłupek

Dalej przerabiamy odpowiednią liczbę słupków

Oczka rakowe jako ozdobny brzeg

W tym celu przerabiamy o. ścisłe od lewej do prawej w oczkach brzegu zaokrąglenia dekoltu.

 Tak wygląda ozdobny brzeg, jeśli szydełkujemy na zmianę 1 o. rakowe i 1 o. łańc. Tym brzegiem możemy uatrakcyjnić zaokrąglenia wycięć, jednocześnie je wzmacniając.

Przygotowanie Wykroju

Przed przygotowaniem szydełkowej robótki zawsze proszę przeczytać pełny opis jej wykonania. Należy do niego również wykrój. Często  podane są tylko połowy po szczególnych części wykroju. Wzdłuż przerywanej linii należy potem uzupełnić przeciwna połowę. Jedno-dwustronnie ograniczające linie ilustrowaną np. otwory kieszeni lub rozcięcie w szydełkowej robótce. Jeśli nasza próba próba ściegu zgadza się z podana próba , to możemy szydełkować według dalszych wskazówek zawartych w opisie. Gdy nasza próba ściegu odbiega od podanej to musimy na nowo policzyć dla naszego modelu oczka dodawane lub zamykane. Aby ułatwić obliczenie należy uzupełnić ukośne linie wykroju liniami pomocniczymi stojącymi od siebie pod kątem prostym (różowe linie na rys.) Te linie pomocnicze odpowiadają układowi oczek i rzędów. Można teraz odpowiednio do naszej próby ściegu, policzyć dla każdego z narysowanych trójkątów pomocniczych liczbę oczek i rzędów, w których należy oczka dodać lub zamknąć. To dodawanie lub zamykanie rozkłada się równomiernie na wyliczona liczbę rzędów. Jeśli opis nie podaje inaczej to w każdym rzędzie są dodawane lub zamykane oczka, np. przy skosach rękawów czy główce rękawa.

1 komentarz:

  1. Popatrzyłam i tylko tyle mogę w tym temacie:-) ale fajnie, że inni mogą:-)

    OdpowiedzUsuń

Google+ Followers