Uwielbiam decupage, szydełko, haft i wszystko inne co zostało wykonane z pasją... Jeśli masz chwilkę, zapraszam Cię na handmade mamy na wychowawczym...

2013/04/14

Szydełkowanie krok po kroku cz. VII

Zamykanie i formatowanie
Zamykanie 2 sł. na brzegu
Na początku rzędu zrobić 1 zwrotne o. łańc. w 1. i 2. o. poprzedniego rzędu zrobić 1 o. ścisłe, jeszcz 1 o. zwrotne łańc. i od 3 o. przerabiać dalej słupki. Na końcu w przedostatnie o. poprzedniego rzędu zrobić 1 o. ścisłe, ostatnie o. zostawić bez przerabiania, odwrócić 1 o. łańc. o. ścisłe zostawić bez przerabiania, od 2 o. poprzedniego rz. przerabiać dalej słupkami

Na początku rzędu odpowiednią liczbę zamykanych o. ominąć o. ścisłymi zamykającymi, zrobić 1 o. zwrotne łańc. (w zastępstwie 1 o. ścisłego) lub 2 o. zwrotne łańc. (w zastępstwie 1 słupka) i dalej odpowiednio przerabiać

 Na końcu rzędu zostawić bez przerabiania odpowiednią liczbę o. które chcemy zamknąć.
Przedstawiłam już podstawowe oczka oraz pojedyncze dodawanie i zamykanie na brzegu lub w środku rzędu. Następnym krokiem są zaokrąglenia, potrzebne do wykonywania dekoltu czy podkrój pachy. W przypadku dekoltów w swetrach nie rozpinanych dzieli się robotę w środku i każda stronę dekoltu kończy oddzielnie. Podkrój pachy wykonujemy od bocznego brzegu. Delikatne, zaokrąglone przejścia uzyskujemy szydełkując od najmniejszych do najwyższych oczek na początku każdego rzędu. Na końcu rzędu można przerabiać razem 2 lub 3 oczka  lub zostawić oczka bez przerabiania.Liczbę oczek, które należy zamknąć lub dodać podaje opis wykonania danego modelu. 

Skosy
Na początku rzędu przerabiać od najmniejszego do najwyższego oczka, zacząć o. ścisłym zamykającym, potem oczka ścisłe, półsłupek, słupek, podwójny słupek itd. tak jak wymaga wzór i krój. Na końcu rzędu przerabiać od najwyższego do najmniejszego oczka, dokładnie w odwrotnej kolejności niż na początku rzędu.

Zamykanie 1 o. ścisłego w środku rzędu
Wkłuć w następne o. poprzedniego rzędu, wyciągnąć pętelkę, wkłuć w następne o. wyciągnąć pętelkę, znowu narzucić i przerobić razem wszystkie pętelki znajdujące się na szydełku. W ten sposób z 2 oczek poprzedniego rzędu powstaje i oczko.

 Zamykanie dwóch oczek ścisłych w środku rzędu
Wkłuć w następne o. poprzedniego rzędu, wyciągnąć pętelkę, wkłuć w następne o. i jeszcze w następne o. i za każdym razem wyciągnąć pętelkę, narzucić i przerobić razem 4 pętelki znajdujące się na szydełku. W ten sposób z 3 oczek poprzedniego rzędu powstaje i oczko.

Następnym razem pokaże i opiszę szydełkowanie okrągłych wycięć. Wąski ozdobny brzeg z oczek rakowych pięknie zaokrągla dekolt. A wygląda jeszcze ładniej, jeśli oczka rakowe są wykonane na okrążeniu oczek ścisłych.

Cała seria "Szydełkowanie krok po kroku" i prawa autorskie należą i pochodzą z Diana extra  Szkoła szydełka  !!!!!!
cały ten kurs jest" fotorelacją" z gazety "Szkoła szydełka"

1 komentarz:

  1. Przepadam za szydełkowymi wyrobami, ale w ząb nic nie potrafię.
    Pozdrawiam i czekam na wyniki pracy:-)

    OdpowiedzUsuń

Google+ Followers