Uwielbiam decupage, szydełko, haft i wszystko inne co zostało wykonane z pasją... Jeśli masz chwilkę, zapraszam Cię na handmade mamy na wychowawczym...

2013/03/07

Szydełkowanie krok po kroku cz.V

Słupek krzyżykowy
(składa się z 4 pojedynczych słupków)
Narzuć 2x, wkłuć się w kolejne oczko, narzucić i przeciągnąć pętelkę, narzucić i przerobić pętelkę i narzut znajdujące się na szydełku (=1. słupek), narzucić, wkłuć się w 3-ecie kolejne oczko, narzucić i przeciągnąć pętelkę, narzucić i przerobić 4x po 2 pętelki (za każdym razem nowym narzutem( (=2. i 3. słupek)

o. łańc. narzucić, wkłuć się w punkt skrzyżowania 3 dotychczas owych słupków, narzucić i przeciągnąć pętelkę, narzucić i przerobić razem pętelkę i narzut znajdujące się na szydełku, narzucić i przeciągnąć nitkę przez 2 pętelki na szydełku (=4.słupek)

Słupek popcorn

Zrobić 3 do 6 słupków w jednym miejscu wkłucia, wyciągnąć szydełko z pętelki, wkłuć pod oczkiem przed 1. słupkiem, ponownie nabrać pętelkę

Przeciągnąć pętelkę pod oczkiem, przerabiać dalej wg odpowiedniego opisu, schematu i objaśnienia znaków lub dowolnie.

Oczka pęczkowe (lub szydełkowe guziki)

Na zmianę narzucić, wyciągnąć 1 pętelkę (tzn. wkłuć się w o., narzucić i przeciągnąć nitkę przez o.) z dolnego oczka, (powt. całość 3 do 6 x), znowu narzucić.

Tym razem narzutem przerobić wszystkie pętelki znajdujące się na szydełku.

Jeśli chcemy otrzymać potrójne oczko pęczkowe. to należy 3x na zmianę narzucić i wyciągnąć pętelkę , jeśli poczwórne oczko pęczkowe, to 4 x na zmianę nabrać narzut i wyciągnąć pętelkę

Oczko głęboko wkłute w podstawę z oczek ścisłych (możliwe także ze słupkami)

 Wkłuć się w oczko 2 rzędy niżej niż od przodu do tyłu, narzucić i przeciągnąć pętelkę, i wyciągnąć ją w górę na wysokość przerobionego rzędu.

Wkłuć się w następne oczko przerabianego rzędu, narzucić i przeciągnąć pętelkę, nowym narzutem przerobić wszystkie pętelki znajdujące się na szydełku

Cała seria "Szydełkowanie krok po kroku" i prawa autorskie należą i pochodzą z Diana extra  Szkoła szydełka  !!!!!!
cały ten kurs jest" fotorelacją" z gazety "Szkoła szydełka"

3 komentarze:

  1. Anonimowy1/16/2014

    Dzięki za wyjaśnienie jak wykonać słupek popcorn! Różne opisy już czytałam, ten rozjaśnił mi w głowie! Myślę, że teraz poradzę sobie z tym elementem.
    Pozdrawiam, Beata

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że pomogłam chociaż troszkę. Pięknych robótek Ci życzę:)

      Usuń

Google+ Followers