Uwielbiam decupage, szydełko, haft i wszystko inne co zostało wykonane z pasją... Jeśli masz chwilkę, zapraszam Cię na handmade mamy na wychowawczym...

2013/02/08

Szydełkowanie krok po kroku

Dwie ręce, kłębek włóczki i szydełko- czyli wszystko, czego potrzeba, aby osiągnąć wielki cel...

Zdjęcia pochodzą z mojego poprzedniego bloga!

Zdjęcie pokazuje sposób, w jaki nitka robocza jest owinięta wokół palców lewej dłoni, jak trzymać robótkę i jak prawa dłoń prowadzi szydełko. Proszę, wziąć najpierw koniec nitki miedzy kciuk a palec wskazujący prawej ręki, poprowadzić nitkę między małym palcem a palcem serdecznym lewej ręki od zewnątrz do wewnątrz, następnie między palcem środkowym a wskazującym znów na zewnątrz i owinąć ją dwa razy wokół palca wskazującego. Palcem środkowym i kciukiem lewej ręki należy utrzymać nitkę. Teraz proszę wziąć szydełko między kciuk i palec wskazujący prawej ręki, haczyk szydełka wskazuje na dół i obejmuje roboczą nitkę. Szydełko leży na palcu środkowym.

1. Nitkę ułożyć od dołu do góry wokół wierzchołka lewego kciuka i wkłuć szydełkiem od lewej do prawej w powstałą pętelkę. Pętelka zsuwa się z kciuka na szydełko.

2. Nitkę schodzącą z palca wskazującego objąć szydełkiem, tzn. narzucić

3. Szydełko z narzutem przeciągnąć przez pętelkę znajdującą się już na szydełku i mocno przyciągnąć.

Początek z oczek łańcuszka
*Narzucić i nitkę przeciągnąć przez pętelkę znajdującą się na szydełku. powt. od*do*.

Początek z oczek ścisłych 
Po zrobieniu pętelki początkowej i 1 o. łańc. wkłuć szydełkiem jeszcze raz w pętelkę początkową,*narzucić i przeciągnąć pętelkę, znowu narzucić i przerobić tym razem narzutem obie pętelki znajdujące się na szydełku*powt.od*do* stale wkłuwać w lewą część oczka

 RADA: Aby zakończyć każdą robótkę szydełkową, należy wykonać o. ściśle zamykające na końcu rzędu lub w środku, obojętnie w jakim wzorze. tzn. przeciągnąć obciętą nitkę przez ostatnią pętelkę znajdującą się na szydełku.
Cała seria "Szydełkowanie krok po kroku" i prawa autorskie należą i pochodzą z Diana extra  Szkoła szydełka  !!!!!!
cały ten kurs jest" fotorelacją" z gazety "Szkoła szydełka"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Google+ Followers